• Baboon.fi

Miksi panostaa sosiaaliseen mediaan? 5 syytä!




Käydään läpi 5 syytä miksi panostaa someen!



1) Sosiaalinen luottamus

Tämä on yksi tärkeimmistä syistä tehdä sosiaalista mediaa. Ihmiset eivät halua tehdä virheitä ostopäätöksiä tehdessään. Suurin osa ihmisistä tarkastaa yrityksen tai tuotteen taustoja esimerkiksi Facebook sivuilta tehdäkseen päätelmiä luottamuksesta yritystäsi kohtaan. Muiden ihmisten arvostelut merkitsevät kuluttajille paljon ja niitä tarkkaillaan.

2) Tunnettavuuden kasvatus

Tämä on lähes sanomattakin selvää. Tunnettavuutta kasvatetaan somessa. Ihmisten tavoittaminen Facebookissa, Instagramissa ja Linkedinissä on suhteellisen edullista (jopa ilmaista!). Oikealla sisällöllä voit tavoittaa tuhansia, ellei miljoonia ihmisiä. Ihmisethän eivät voi ostaa sinulta ellei he tiedä olemassa olostasi. Sosiaalinen media sopii tähän loistavasti.


3)Aito kommunikaatio

Pohditko minkälaisia tuotteita/ palveluita asiakkaasi haluaisivat sinulta ostaa, etkä halua käyttää paljon aikaa ja rahaa isoihin tutkimuksiin? Mitä jos vain kysyisit seuraajiltasi? Sosiaalinen media mahdollistaa aidon kanssakäymisen ihmisten kanssa, ketkä ovat aidosti kiinnostuneita yrityksestäsi.

Tutkimukset myös osoittavat, että kuluttajien mainoslukutaito kehittyy jatkuvasti. Aidolla yhteydellä on yhä suurempi merkitys digitaalisessa maailmassa.

4) Rekrytointi

LinkedIn voi monelle olla tuntemattomampi media. Tätä mediaa kuitenkin käyttää satoja tuhansia suomalaisia. Sen ylivertaisuus näkyy ammattimaisessa ympäristössä ja rekrytoinneissa. Rekrytointi prosessit ovat tehty LinkedInnin avulla todella helpoksi niin hakijoille, kuin yrityksille. Tämä on ehdoton väline mitä kannattaa hyödyntää!

Tulevat työntekijäsi aikovat varmasti myös Googlettaa yrityksenne ja tutkia profiilejanne. Yrityskulttuuri saa siis huoletta näkyä myös teidänkin somessa!

5) Nettisivujen liikenteen kasvattaminen

Kun luot sisältöä oikealla tavalla ja pidät kanavissasi toimivat linkit nettisivuillesi voit kasvattaa, jopa merkittävästi liikennettä nettisivuillesi. Asenna myös Facebook Pixeli sivuillesi ja voit analysoida kävijädataa yhä tarkemmin!

Muista kuitenkin luoda ensin sisältö sivuillesi ja sen jälkeen luo julkaisut medioihisi.




2 views0 comments