• Baboon.fi

7 aikaa säästävää vinkkiä kiireiselle yrittäjälle




Yrittäjällä ei koskaan voi olla liikaa aikaa. Tai siltä se ainakin tuntuu. Siksi koostimme meidän lempivinkit/sovellukset ja palvelut jolla säästämme tunteja viikossa!








Pomodoro

Italialaisen Francesco Cirillon Pomodoro ajanhallintatekniikka on todella yksinkertainen. Tee töitä 25 minuuttia, pidä 5 minuutin tauko ja toista 4 kertaa. Tämän jälkeen pidempi 20 minuutin tauko. Tärkeää Pomodoro tekniikassa on päättää mitä aikoo tuona aikana tehdä ja saavuttaa. Loistavia ilmaisia ajastimia puhelimeen on saatavilla kaikista sovelluskaupoista. Löytyy helpoiten kirjoittamalla “Pomodoro timer


Things app

Things app on sekoitus muistivihkoa, kalenteria ja projektin hallintajärjestelmää. Voit merkata työtehtäviä eri päiville ja priorisoida ne haluamasi kiireellisyyden mukaan. Muun muassa Business Insider kirjoitti sovelluksesta vuonna 2019 ja Gymsharkin perustaja Ben Francis vannoo sovelluksen hyödyllisyyden nimeen. Sovellus on maksullinen. Tietokoneelle sovellus on noin 50€ ja puhelimelle noin 10€


Facebook Creator Studio

Eikö olisikin kivaa, jos voisit päivässä suunnitella ja tehdä koko kuukauden some päivitykset? Tähän Facebook creator studio on suunniteltu. Creator studio ohjelmistolla pystyt ajastamaan lähes kaikki Facebook ja Instagram julkaisut ennakkoon! Ohjelmisto on helppokäyttöinen ja se toimii parhaiten tietokoneella käytettynä. Creator studiolla on oma mobiilisovellus, mutta siitä valitettavasti uupuu paljon ominaisuuksia.


Zapier

Zapier on automatisointi ohjelmisto, jonka tehtävänä on automatisoida aikaa vieviä yksinkertaisia tehtäviä. Esimerkiksi, kun saat Gmailiin sähköpostin liitteineen, tallentaa Zapier sen sinun DropBox pilvitallennustilille. Zapieria tutkimalla löytyisi varmasti tuhansia mahdollisia käyttökohteita! Meillä käytössä on tällä hetkellä vain muutamia automatisointeja. Zapierista on myös olemassa niin ilmainen kuin maksullinen versio.


Calendly

Calendlyn avulla pystyt ulkoistamaan henkilökohtaisen ajanvarausjärjestelmän. Ei enään lukemattomia sähköposteja sopivista kokousajoista. Lähetä vain linkki asiakkaallesi ja he voivat varata sopivan ajan sinulle. Calendly linkittyy eri kalenteri palveluihin (Icloud, gmail, Outlook), jotta kalenterisi olisi aina ajan tasalla, eikä tuplabuukkauksia syntyisi. Palvelusta on sekä ilmainen, että maksullinen versio.


Verkkolaskut /sähköiset kuitit

Pyydämme ja lähetämme kaikki laskut verkkolaskuina. Aina kun se on mahdollista. Teko on jo itsessään ympäristöystävällinen ja säästää sekä aikaa, että kustannuksia. Muuten tämä on jo aika itsestään selitteinen, mutta edelleen huomataan kuinka moni yritys pitäytyy paperilaskuissa. Kun kaikki on sähköisessä muodossa pysyvät varmuuskopiot ja tiedostot tallessa ja ovat aina saatavilla. Postien avaamiseen, skannaamiseen ja käsittelyyn ei kulu aikaa. Kuiteistakin aina vaan kuva ja kirjanpitoon sisään. Nopeaa ja helppoa!


Ulkoista Some!

Sosiaalinen media oikein tehtynä vie paljon aikaa (Usko meitä 😉). Miksi et vain ulkoistaisi sitä ammattilaisille. Me Baboonilla ymmärrämme oikeiden strategioiden, ja visuaalisuuksien päälle. Oikeilla suunnitelmilla sinunkin brändisi lähtee kasvuun sosiaalisessa mediassa! Ota yhteyttä, vaikka heti!

1 view0 comments

Recent Posts

See All